Fragments no kritiķa Jukka Kajava raksta Somijas lielākajā laikrakstā “Helsinging Sanomat”
“... Rutes stāstu festivālā varēja redzēt divās dažādās versijās. Zviedru Rute biji ārkārtīgi profesionāls mūsdienu teātra uzvedums. Režisore Eva Grendale bija uzsvērusi bēgļu nometnes un tās atstāšanas grūtības. Par enerģisko, gandrīz pret skatītājiem vērsto horeogrāfiju atbildēja Osnata Opatovska.
Tā nu ir iznācis, ka uzvedums, kas ir tik nevainojams, ka pelna visaugstāko novērtējumu, acīmredzami paliek latviešu Rutes ēnā. Zviedru mūzika un it īpaši apdullinošās bungas atstāj pasaules klases mākslas iespaidu.
Latviešu Rutes rotaļīgums, apzināts bērnišķīgums, pārdomāta nabadzība, ko greznoja neveiklas, nenoteiktas, bet reizē bezgala mīlamas lelles, ar savu naivi skaidro skatu bija kā no citas pasaules. Māras Ķimeles dramatizētajā Rutē, kuru viņa pati arī iestudējusi, teātris tika spēlēts “šeit un tagad”. Šajā interpretējumā šausmas tika aizstātas ar jūtām un vārda spēku, un to var nosaukt par starptautiska teātru festivāla preci vārda vislabākajā nozīmē. Viņu teātrālā rotaļa – stāsts par iekļaušanos svešā vidē – muitas noliktavas tukšajā, bet dramatiskajā telpā atstāja dziļu un svinīgi iespaidu.”
Izrāde viesojusies festivālos Somijā, Vācijā, Anglijā, Maskavā (Nāciju teātrī) un Daugavpilī.